Polka meets Red


Here is the second set of the photoshoot. I wore a polkadot top from stradivarius, skirt from Cloth Inc, and wedges from Lolli Shop . I've been searching for a perfect red skirt and then I found one from Cloth Inc. And I was lucky that Cloth Inc sent it as a gift to me. They also use perfect fabric for this skirt. And for the wedges, actually it's the first pair black wedges that I have. They fit me perfectly and the straps make them even cuter ;)

IMG_4994 copy

Today I had a farewell party in my school, and as usual I did a dance performance and also an opening speech representing 9th graders. This farewell party made me remember a lot of unforgettable things that I had in junior high school. I could say I'm an active student. I was in the school committee although I didn't join scout. I lead the school's committee and dance club. It was an awesome opportunity for me, and I believe those experiences will be useful in the future. I'm very happy that after being a leader I'm not as shy as before and always try to be confident in front of everyone. Whenever I feel nervous I will smile and somehow it makes me more relaxed.


I think I'm just another typical of junior high school girl. In the 7th grade I had a crush on my senior but sadly we're not destined to be together. hahahahaha. He was so smart, tall, and handsome. >.<. I'm not ashamed to tell about this on my blog because I don't like him anymore. Plus we lose contact since long time ago. And now it's been almost 2 years there's someone who my friends say he likes me. Every time he knows what's my current favorite song, he will sing it at the school's events and till now I don't know how many songs he sang for me. When I've just finished my dance practice he would give me some drinks. Ugh it's very sweet but I don't like him back. I feel so sorry but I just don't know what should I do. It's impossible for me to accept him when in my heart I only think he's my friend. I'm not gonna accept anyone when I'm not ready and I think at this age I don't need to have boyfriend. It's just too complicated at me. Looking at my friends who have girl / boyfriends just make me think twice whether I should be in a relationship or not. Some of them fight with their partners a lot and the girls will cry. bla bla bla. Even there are some of them who get angry everytime their girl/boyfriend go with their friends, not with their girl/boyfriend. I was like.. what? Can't you give your girl/boyfriend their own quality times? Pffttt.. It's none of my business anyway. What I do is giving my opinion and wisest suggestion to my friends who ask for my help when they fight with their girl/boyfriends. 


I was very talkative in the class and some teachers dislike me because of my talkativeness and my loud voice. Well every time I had a chat with my friends it'd always be me who's blamed because the teacher can only notice my voice. *sigh*. But my talkativeness has positive sides too. I was almost always confident to talk in front of the class and I was the mc for some events in my school hahahaha. 
And if you ask me whether I'm a diligent student or not. I will answer... between yes or no. Sometimes I did my homework at school 5 minutes before the class started. It's not only me anyway, but almost the whole class did it. (except the ones who have done it at home). If I had many free time, I'd do it at home. I had a lot of tuitions like physics and mathematics. And I almost never studied when there's no exam. I studied only when there's exam :P. Don't follow my lazy personality and acts pleaseee pleaseee. I hope I can be more diligent in senior high school. 

Well I think that's all I can blabber for this time. I'm too sleepy to continue. My sleeping hour is so messy these days >:(. Gotta continue it later. Bye ;)



Veren - Nadia - Gabby - Feren



  1. masa-masa sekolah yang paling ngangenin emg slh satunya when we had crush with someone. just enjoy every moment at school veren. btw we have same red skrit from clothinc. pretty outfit plus wedges fit on you :)

  2. well , goodluck with senior high school! and cute skirt btw hehe :)

  3. :) i like your thought about dating relationship Veren. :) you seems to be more mature than your age should be. :D love your polkadot top and wedges! :D

    btw, kapan ke jakarta lagi? :)

  4. Stunning outfit, I'm loving your skirt and shoes so much! :) ♥

  5. cute wedges veren :D

    btw, I have a giveaway on my blog :)[win 5 accessories for 5 lucky winners]
    please check it out :D thank youuu <3

  6. Enjoy your senior high school later veren ! :D
    It's really unforgettable , much more than junior high school :')
    Hey , I'm 19 and I never have a boyfriend before :p I just think I'm not ready yet lol I have a friend , and his girlfriend want to know wherever he goes . Haaah
    cute outfit anyway :)

  7. you look so pretty in this photosession ♥
    seriously veren you look more mature!
    pretty <3

  8. You look really pretty and your outfit, I totally love it! I love red and polkas :D

  9. So cute! Polkadot and red make such a great combination! X

  10. Let's get one thing straight right now- those ankle-strap wedge shoes are extremely cute! This skirt is truly lovely to compliment the wedges. This polka dot top just completes the look beautifully. Veren, this is a very charming outfit worn by you. Amazing outfit! Your great looks shine as brightly as the sun with this outfit.

  11. superbe suis vraiment désolé ton interview je le publierai sur mon nouveau je te ferais savoir.

  12. Ci veren is so beautiful and pretty! :)

    visit my blog:

  13. So cute as always! I love your wedges so much<3

  14. very pretty and perfect combination


  15. yeah, junior high was such a memorable time. it's hard to say goodbye to old friends, but nothing lasts forever, right? btw, you look cute on that skirt and especially the wedges!


  16. very cute outfit. love it <3
    i found the other feren there, your twin! :) hehe

    xoxo, ovi

  17. Congratulationsss, you will get into the most wonderful three years which is called by Senior High School!
    Nice outfit anyway :)

  18. These photos are adorable!! as your outfit :)

    Hope you'll visit me :)
    Kisses, Elena

  19. Nice wedges! Love it :)

    Karina Dinda R. ♥

  20. i love the jump shot! :D

  21. good luck for senior year laterr veren :):)
    btw, love the shots :) cute top :D <3

  22. hi Veren, maybe you like our collections :) shopping here :)

  23. hehehe, nice one veren! aku menikmati bacanya :) bagus kamu menikmati dan aktif di SMP, soalnya menurut pengalamnku setelah kuliah masa2 smp dan sma itu bakal dirindukan banget. kamu cerewet juga ga apa2, biar gurumu pada inget terus :p nice photoshoot, btw. suka banget foto terakhir sama teman2mu :D

  24. nice post! love your wedges <3


  25. love your skirt! and btw, we are the same, i'm talkative too in my class even the whole school know, and some teachers say like this if someone ask her/him do you agnes ? and the teacher say, yes, the talkative one right? hahaha
    hbu veren? i really love to switch bb pin with you. do you mind? :)

  26. i really love your skirt and wedges veren <3 you look adorable x

  27. omg i love your skirt ! ;D i love that wedges too. Btw, nice photo, veren.

    visit me please :

    thank you xoxo

  28. The wedges is totally perfect! So adorable <3

  29. hi there! you are adorable in all your really look like a princess. Oh! I have friends from indonesia and I love them so. Nice blog,btw! :))

    ^^, julie

  30. u look beautiful !
    love the shoes <33
    and the photos just amazing :D


  31. you look super cute as always ! thank you for the outfit post :D

    btw I think that u're such a golden girl ;p you seems have a lot of achievement being active in school, plus you're a cute and stylish one at your age :D

    Journal J

  32. you look more mature and beautiful ver! i love your red skirt <3

    and regarding to that boy who has a crush on you, if you dont like him back, then dont treat him more than a friend-to-friend manner, dont make him expect more from you. but well, i dont think you should over-think about that. just let everything flow, who knows that both of you are meant to be together ;;)

  33. omg you're so cute veren :)) aaah i hope we can meet up when you're in jakarta :)hihi

  34. love your wedgess soooooo damn much<3


thanks for your sweet comments on my blog!